دعای عظم البلا
 
مرکز تخصصی معصومیه سلام الله علیها شهرکرد
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


اسفند 1397
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29    





جستجو





موضوعات

  • همه
  • احکام
  • اخلاق
  • اطلاعیه
  • اعیاد شعبانیه مبارک
  • المپیاد
  • امامت مبارک
  • امتحانات
  • انفاق در راه خدا
  • ایام فاطمیه
  • بدون موضوع
  • بسیج
  • بهداشت
  • تاییدیه ایران داک
  • تبریک هفته پژوهش
  • تجلیل فعالان پژوهشی
  • ترجمه های نهج البلاغه
  • تسلیت
  • تلنگر
  • توان افزایی پژوهشی
  • تکنیکهای مقاله نویسی
  • جشن فارغ التحصیلی
  • جشنواره علامه حلی (ره)
  • جلسه توجیهی
  • جلسه دفاع
  • جلسه دفاع
  • جلسه دفاع در استان
  • جلسه هیات امنا
  • حدیث
  • حدیث
  • حدیث -اهمیت پژوهش
  • حدیث2
  • حضور طلاب در فضای مجازی
  • حکمت
  • خنده
  • دانش آموختگان
  • دفاع
  • دفاع پاان نامه
  • دفاع پایان نامه
  • دل نورانی
  • دهه کرامت
  • دومین جلسه دفاع
  • راه کارهای انتخاب موضوع
  • رتبه اول جشنواره علامه حلی (ره)
  • رسانه ومهدویت
  • رمضان
  • سلامت
  • سیاسی
  • شعر
  • شهادت
  • عضویت در گروه کوثر نت
  • عید غدیر
  • عید قربان
  • فرهنگ
  • فصلنامه
  • فصلنامه تخصصی
  • فصلنامه تخصصی
  • فلسفه اربعین
  • ماه رمضان
  • محرم
  • مداحی
  • مراحل نگارش مقاله
  • مسابقه
  • مسابقه
  • مسابقه
  • مشاوره
  • مشاوره
  • معرفی کتاب
  • معرفی کتاب
  • معرفی کتاب
  • مناسبتی
  • مناسبتی
  • مناسبتی
  • مهارت
  • مهارت افزایی کامبیوتر
  • میلاد کریم اهل بیت
  • نشریه
  • نشست
  • نشست علمی - پژوهشی
  • نشست پژوهشی
  • نشست پژوهشی
  • نشست پژوهشی
  • نقد
  • نمایشگاه
  • نیمه شعبان
  • هفته وحدت
  • هفته پژوهش
  • هفته کتاب
  • هفته کتابخوانی
  • هم اندیشی
  • هم اندیشی
  • همکاری حوزه ودانشگاه
  • وحدت حوزه ودانشگاه
  • ورودی زیبا
  • ولادت
  • پژوهشگر موق
  • پژوهشگر موق
  • چکیده پایان نامه
  • چکیده پایان نامه
  • چکیده پایان نامه 2
  • کارگاه
  • کارگاه
  • کارگاه تقویت مهارت پژوهشگری
  • کارگروه
  • کرسی آزاد اندیشی
  • کرسی اسفند ماه
  • کوثرنت
  • گامهای مقاله نویسی




  • Random photo

    امیر من : شناختی مختصر ولی عمیق از امیر کربلا، امیری به نام حسین…




    دانشنامه سوره های قرآن

    سوره قرآن



    کد احادیث موضوعی

    حدیث موضوعی




      حضور طلاب در فضای مجازی   ...

    کرسی آزاد اندیشی

    عنوان کرسی :ضرورت وبایسته های حضور طلاب در فضای مجازی

    چکیده نظرات ارائه کننده بحث : سرکارخانم دکتر شریفی

    دراین کرسی که ارائه کننده موافق بحث در ابتدا با آیه ای از قرآن بحث را آغاز کردند و اشاره ای  داشتند به منویات مقام معظم رهبری درمورد فضای مجازی که ایشان فرمودند: اگر من رهبر نبودم قطعا فرمانده فضای مجازی میشدم .یعنی اهمیت حضور به اندازه رهبری یک جامعه است وطلاب باید با علم وآگاهی ومسلح وارد این فضا شوند .فضای مجازی یک تهدیدی است اما در دلش فرصتهای زیادی نهفته است .نهضت فضای مجازی باید راه اندازی شود مدیریت فضای مجازی را بچه مذهبی ها در دست بگیرند نه اینکه از دور فقط از شنیدن وقایع اتفاق افتاده لب گزه داده وابراز افسوس کنند باید با مسلح شدن به سواد رسانه ای وارد این فضا شوند.وهمچنین اشاره ای به گلمندی حضرت آقا در جلسه نشست با رهبران فضای مجازی داشتند که آقا فرمودند فضای مجازی الان شده قتلگاه جوان ما ، یک جنگ واقعی است .پس طلبه ها وظیفه خطیری در این راستا دارند.فضای مجازی  که شامل (اینترنت،کانالها،گروهها،بازیهای رایانه ای و…) می شود به درون خانه ها آمده خواه ناخواه ،پس روی تفکر واندیشیدن جوانان وخانواده ها اثر گذاشته بدنبال آن نظام فکری عوض می شود سپس نظام ارزشی هم عوض می شود وهنجارها هم عوض می شوند اگرما بازی در میدان دشمن را یاد نگیریم اگر ندانیم که قانون حاکم بر فضای مجازی قانون الله است . دچارآسیب می شویم .همانطور که خداوند متعال در سوره نور آیه 30 -31 می فرمایند : « قل للمومنین یغضوامن ابصارهم …… ای پیامبر به مردان مومن بگو چشمان خود را از نگاه ناروا بپوشند ….» سوال :چرا خداوند مستقیم خودش نگفته یا ایها المومنینچون این نگاه ناروا این عمل آنقدر زشت وشنیع است وخداوند متنفراست از این عمل که واسطه می فرسته که پیامبر تو بگو واولین فرمول هم حفظ چشم ونگاه ناروا را اشاره می کند پس اشاره به جسم وپوشیدن ان دارد وهمین طور تا اخر آیه 31 که خداوند 5 فرمول کلیدی وحیاتی را بیان می کنند .این دستورات هم در فضای حقیقی است هم در فضای مجازی پس اجازه چریدن صرف و فرستادن پیامهای بدون علم ومفید وشکلها واستیکر های مخالف قانون الله جایز نیست .چرا که می بینیم بخاطر عدم آگاهی وسواد کافیه این فضا حتی خانواده های مذهبی نیز دچار آسیب شدند.طبق آمار آقای دوروف که ازش خواستند اماری در مورد حضور ایرانیان در فضای مجازی داشته باشد اعلام کرده: 52 میلیون ایرانی در تلگرامند -12 میلیارد تومان هزینه بسته های اینترنتی پرداخت می کنند -60 درصد پهنای باند جمهوری اسلامی تلگرام می باشد- 40 درصد فقط جک ولطیفه می فرستند –50 درصد حدود ساعت 8-12 شب آنلاینن ، یعنی زمانی که خانواده باید کنارهم باشند واین یعنی رخنه دشمن جهت آسیب زدن به خانواده ها وجوانان ایرانی .و در ادامه اشاره ای به آیات سوره مبارکه شعرا داشتند  آیه 12 -16  وقتی که حضرت موسی می خواستند با دشمنان روبرو شوند وهی دلیل آورد که پروردگارا می ترسم مراتکذیب کنند ، یا زبانم بند بیاید و سینه ام تنگ شود اینان از من کینه بدل دارند یا مرا به قتل رسانند خداوند فرمودند : قال کلا …. برو ناامید نشو ما تو را حمایت می کنیم چوبت را بینداز تبدیل به اژدها می کنیم » اینها همه پیامهایی است به طلاب امروز که باید بروید و وارد این فضا شوید ودر باشگاه دشمن بازی را از دستشان خارج کنید .

    چکیده نظرات استاد منتقد سرکار خانم کاظمی  :ایشان بیان داشتند که در این فضا دوموضوع مد نظر می باشد 1- تولید نرم افزارهای داخلی  2- حفاظت های لازم . سپس اشاره داشتند ورود طلاب خواهر در این فضا آری یا خیر که نظر من خیر می باشد به چند دلیل اول : بحث عواطف زنانه که بدنبالش وابستگی همیشه وجود داشته بعضی از طلاب ورود پیدا می کنند به گروه ها وکانالها وسایتهایی جهت معالجه ناخواسته خودشان وارد رابطه با نامحرم می شوند از سوالات کوچک شروع میشه بعد فرستادن شکلکها وسپس می بینه وابسته شده باید هی بیاد ویه پیامی را بفرسته وبه اصلاح در این فضا بچرد چرا چون درک وآگاهی درستی از این فضا ندارد وهمون قانون الله که خانم دکتر اشاره کرده اند را فقط مختص فضای حقیقی می داند ودر اینجا رعایت نمی کند .متاسفانه طبق امار خانمهای متاهل نیز بیشتر دچار آسیب شده اند وقتی امار طلاق را اعلام می کنن ومی بینیم در یک کلینیک کوچک سلامت ذهن (سواد رسانه ای) 30 طلاق فقط در عرض چند ماه توسط زوجهایی که ازدواج زیر سه سال داشته اند.ورود به این فضا همه اش آسیب و تهدید است . زن را مادر را وحتی مرد را از وظایف اصلی خودشان دور کرده وغرق در یک دنیایی غیر واقعی از مقایسه ها و وابستگی های واهی فرو می برد که سرانجام آن فروپاشی زندگی خانوادگی ، مشکلات اعصاب و روان نوجوان وجوان بخاطر بازیهای خشن طراحی شده با ضد ارزشهای ما یا سرانجان خودکشی بسبک نهنگ ابی و… می باشد.ودر پایان نیز اشاره به خصوصیات زنان داشتند که 1- بخاطر زود باور بودنشان 2- بخاطر وابسته شدنشون وعواطف شدید زنانه 3- آسیب پذیر ترند پس به هیچ وجه ورود به فضای مجازی توصیه نمی شود.

    جمع بندی : فضای مجازی موجود زنده ای است که هم فرصت است هم تهدید اما باید برنامه ریزی شود که فرصتها غلبه بر تهدیدات داشته باشند.نباید نگاه سلبی داشت و از ورود به این فضاها ترسید. حضور باید علمی باشد و دسته جمعی، انفرادی سود بخش نیست بصورت دسته جمعی تولید نرم افزار ، فیلم های با محتوا و  کوتاه و… داشته باشید . طبق همان قوانین الله .کسی که توان تحلیل ندارد و مخاطب منفعل است مسلما دچار آسیب می شود اما کسی که توان تحلیل ورد وقبول دارد مخاطب فعال است وآسیب ناپذیر.وطبق فرمایشات حضرت آقا :فضای مجازی :1- از نعم بزرگ الهی است 2- بزرگترین نماد عصر حاضر و از امتیازات بزرگ این عصر 3- ابزار بسیار کارآمد است برای انتقال پیام به اقصا نقاط دنیا 4- حقیقتا فضای حقیقی است 5- چالش پیش روی نظلام است .

     

    موضوعات: حضور طلاب در فضای مجازی  لینک ثابت



    [پنجشنبه 1397-12-23] [ 10:23:00 ب.ظ ]





      تکنیکهای مقاله نویسی   ...

    کارگاه عمی پژوهشی تکنیکهای مقاله نویسی توسط استاد بزرگوار حجت الاسلام دکتر نادری صبح امروز

    چهارشنبه 97/12/15 با شرکت طلاب سطح سه - طلاب سطح دو و فارغ التحصیلان برگزار گردید.

    موضوعات: تکنیکهای مقاله نویسی  لینک ثابت



    [پنجشنبه 1397-12-16] [ 12:41:00 ق.ظ ]





      جلسه توجیهی   ...

    جلسه علمی - پژوهشی بنا به درخواست انجمن های پژوهشی(ابصار وبینات ) جهت آشنایی طلاب پایه سوم در « دورشته تفسیر علوم قرآن وفقه واصوکه بیشتر از 70واحد درسی را گذرانده وبه انتخاب پایان نامه رسیده اند » با چگونگی انتخاب موضوع ، طرح اجمالی نویسی ، وبارگذاری سامانه ای و.. برگزار گردید.

    موضوعات: جلسه توجیهی  لینک ثابت



    [جمعه 1397-12-10] [ 01:38:00 ب.ظ ]





      مقايسه روش قصه پردازي در قرآن و رمان   ...

    عنوان پایان نامه :

    «مقايسه روش قصه پردازي در قرآن و رمان»

    نگارنده خانم مهری مجیدی با راهنمایی حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي دكتر صالح قنادي 

    چکيده :

    قرآن کریم در دعوت انسانها به سوی خداپرستی و رساندن آنان به خیر و فلاح ، از روشها و اسلوبهای متنوعی استفاده نموده است که این روشها بر روی هم جذابیت خاصّی برای مخاطبان قرآن فراهم کرده است. از جمله این روشها اسلوب بیانی قصه و داستان است که در قرآن جایگاه ویژهای دارد. در عصر ما، روند قصه پردازی و رمان نویسی شتاب بیشتری به خود گرفته است. رمان در گذر زمان تکامل یافته و از مکاتب اجتماعی و دیدگاههای نویسندگان خود متأثر شده است و با توجه به هدف این مکاتب و نویسندگانش انواع مختلفی از رمان بوجود آمده است. در این نوشتار که کاری است متناسب با بضاعت اندك علمی نگارنده تلاش شده است تا به روش توصیفی و تحلیلی و با فیش برداری از«مقایسه روش قصه پردازی در قرآن و رمان »به اسناد مکتوب و منابع کتابخانهای در چهار فصل پرداخته شود. قرآن کریم ویژگیها، اهداف، روش و ساختار خاص خود را در بیان قصه ها دارد و در عین حال از جلوه های هنری و اسلوبهای قصه پردازی مانند شخصیت پردازی، رویداد، گفتگو و… استفاده نموده است، اما با کمی دقت ملاحظه میشود که حتی در اشتراکاتی که بین قصه های قرآن و رمان در به کارگیری عناصر داستان وجود دارد؛ بازهم افتراق و تفاوت اساسی وجود دارد؛ زیرا قرآن کتاب قصه یا تاریخ نیست و از قصه و عناصر داستان در بیان قصه های قرآنی در راستای اهداف هدایتی و تربیتی و اخلاقی خود استفاده نموده است. این نکته زمانی حائز اهمیت میشود که به این مسئله توجه شود که قرآن کریم زمانی قصه را مطرح نموده است که از فنون داستان نویسی خبری نبوده است و این خود جنبه اعجاز قرآن کریم را میرساند .

     واژگان كليدي : قرآن، قصه، رمان، قصه پردازی ، مقایسه .

                                                                    دفاع /آذر 97

    موضوعات: اعیاد شعبانیه مبارک  لینک ثابت



    [شنبه 1397-12-04] [ 01:17:00 ب.ظ ]






      خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما